Interviu Corneliu Antim

„Modelul absolut rămâne Măgura prin amploare, coerența discursului plastic, calitatea materialului, dezvoltarea sistematică. Au lucrat aici artiști importanți : Buculei, Bela Crișan, Apostu cu două lucrări din seria „Tată și fii”. George Apostu este un artist extraordinar, a reușit să decline motivul spațial și formal astfel încât lucrările să nu semene. Și la Grenoble a realizat tot o replică stilizată la „Tată și fii”, în marmură de Carrara, controlând foarte bine forma ca dezvoltare orizontală și verticală. Am păstrat cataloagele de la Măgura, îmi amintesc că pentru documentare veneau fotografi profesioniști de la Combinatul Casa Scânteii care avea un departament de fotografie artistică.
Una dintre cele mai frumoase tabere este cea de la Galați. Cele mai bune lucrări aparțin lui Darie Dup și Manuelei Șiclodi. „Omul cu umbra”, lucrarea Manuelei, este o planșă enormă care merge peste Dunăre. Fluviul a săpat sub mal și acum platforma este chiar plonjată, așa cum trebuie. O siluetă se ridică, o alta se ivește culcată: umbra ei. Să nu uităm, de asemenea, obeliscul lui Apostu.
De la Brăila îmi amintesc lucrarea lui Arghira, un sculptor de land art teribil.
Și, bineînțeles, taberele Oarba de Mureș, cu lucrări consacrate memoriei martirice și Hamangia, foarte importantă ca discurs plastic.”